.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعتراضات تند دانشجویان به برادر رئیس‌جمهور

«داود احمدی‌نژاد» برادر رئیس‌جمهور كه به نمایندگی از دکتر محمود احمدی‌نژاد در جمع متحصنین فرودگاه مهرآباد حضور یافته بود، با انتقادات تند و غیرمنتظره دانشجویان متحصن و خشمگین از فجایع غزه مواجه شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، دانشجویان متحصن در فرودگاه مهرآباد که دیشب پنجمین شب تحصن خود را سپری می‌کردند، داود احمدی‌نژاد برادر و نماینده ویژه رئیس‌جمهور را به تندی مورد سئوال و انتقاد قرار دادند و حضور وی در جمع خود را عملاً به مراسمی برای چالش با دولت در زمینه فجایع غزه مبدل ساختند.

ماجرا از آن‌جا آغاز شد که پس از سخنرانی کوتاه داود احمدی‌نژاد در حمایت از اعتراضات دانشجویان اصولگرا به رژیم صهیونیستی و کشورهای همسو با آن؛ دانشجویان متحصن به تندی از دولت انتقاد کردند که چرا زمینه اعزام افراد داوطلب به غزه را فراهم نمی‌کند. تعدادی از متحصنین با اشاره به واژه «کافر حربی» که در بیانیه رهبر انقلاب مورد استفاده قرار گرفته است، تاکید کردند که این واژه به معنای حکم جهاد است و دولت آقای احمدی‌نژاد را مورد سئوال قرار دادند که چرا داوطلبان را به غزه اعزام نمی‌کند. برخی از متحصنین نیز دولت نهم را به اقدامات تبلیغاتی و نمادین در قضیه غزه متهم کردند و خواستار آن شدند که دولت آقای احمدی‌نژاد زمینه اجرای عملی حکم رهبری انقلاب را فراهم کند.

داود احمدی‌نژاد در واكنش به این طیف از اعتراضات با لحنی انتقادی گفت: از شما سوال دارم هدف شما از این كار چه بوده است؟ اگر هدف شما ایجاد آگاهی و هوشیاری بود كه تصور می‌كنم به آن رسیدید ولی اگر هدف شما این باشد كه هر آنچه كه ما می‌گوییم باید بشود، آیا این حق را به ما می‌دهید كه دیگران نیز خواسته‌هایشان را به شما تحمیل كنند، سخن 30 – 40 نفر را نمی‌توان به دیگران تكلیف كرد. مگر مسوولان نظام و رییس‌جمهور از شما پیش‌روتر نیستند؟ نظام ای‌ گونه نیست كه بتواند نظر همه را اجرایی كند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور با تاكید بر این که حمایت جمهوری اسلامی از مردم غزه نوعی «حمایت معنوی» است، خطاب به دانشجویان معترض افزود: «اگر فكر می‌كنید كه می‌توانید به فلسطین اعزام شوید، اشتباه می‌کنید. بدانيد كه چنين چيزی در هيچ جای دنيا وجود ندارد. نمی‌توانید نظرتان را به نظام تحمیل كنید، نظام سازمان و ساز و كار دارد».

پس از پاسخ داوود احمدی‌نژاد که لحن آن ظاهراً باعث دلخوری دانشجویان شد؛ برخی از متحصنین عملکرد دولت را زیر سئوال برده و انتقادات جدیدی را مطرح کردند. یکی از دانشجویان معترض با انتقاد شدید از عملکرد دولت نهم مدعی شد که «دولت هیچ کاری برای کمک به غزه انجام نداده است». برادر رئیس‌جمهور در پاسخ گفت: مقام معظم رهبری مکرراً از دولت نهم تعریف و تمجید كرده‌اند. دولت تابع مقررات است. مقام معظم رهبری مسوولیت كل نظام را دارند و هر تصمیمی در ساز و کار قانونی آن اتخاذ و اجرا می‌شود. باید تابع قوانین و مقررات بود.

داود احمدی‌نژاد در پاسخ به اعتراض یكی از متحصنین كه دولت را به طرفداری از یك قشر خاص یعنی ثروتمندان جامعه متهم كرد، گفت: شما امروز دولت را متهم می‌كنید كه طرفدار یك عده از افراد فرصت‌طلب و ثروتمندان جامعه است و اگر چنین چیزی صحت داشته باشد ما مشروعیت خود را از دست داده‌ایم و آیا ما پا را فراتر از فرمایشات مقام معظم رهبری گذاشته‌ایم؟ و آیا ما امروز غافل هستیم؟

پس از آن، دانشجویان برخی از مواضع و اقدامات دولت از جمله در زمینه رابطه با آمریکا و مصر را زیر سئوال بردند. یکی از دانشجویان با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر این که اگر دولت مصر موافقت کند ایران ظرف 24 ساعت در قاهره سفارت خواهد زد؛ این گفته آقای احمدی‌نژاد را مورد انتقاد قرار داد. یکی دیگر از متحصنین با اشاره به نامه آقای احمدی‌نژاد به جرج بوش یا اظهارات برخی از مسئولان درباره رابطه با آمریکا؛ به آن چه که «تلاش‌های دولت نهم برای برقراری رابطه با آمریكا و مصر» نامید، شدیداً اعتراض کرد. فروز رجایی‌فر دبیر ستاد پاسداشت نهضت جهانی اسلام نیز با طرح انتقاداتی درباره عملکرد دولت نهم از وی پرسید چرا خانم طبیب‌زاده مشاور رئیس جمهور در امور زنان با «سوزان مبارك» دیدار داشته است؟

داوود احمدی‌نژاد در واکنش به اظهارات این طیف گفت: سیاست‌های كلان نظام به ویژه سیاست خارجی كشور دقیقا مطابق تصمیمات مقام معظم رهبری اتخاذ می‌شود. آیا شما به مسوولان اعتماد دارید یا ندارید؟ اگر به مسوولانتان اعتماد ندارید بنده با شما هیچ حرفی ندارم. در بدو ورود تصورم این بود كه به جمعی وارد شده‌ام كه احساس می‌كردم تابع مسوولانشان هستند و اگر غير از اين بود هرگز وارد جمع شما نمي‌شدم.

برادر رئیس‌جمهور افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران دارای حساب و كتاب است و این‌گونه نیست كه نظرات اشخاص حتما پیاده شود. بایدی وجود ندارد، رسالت شما آگاهی و هوشیاری بود كه انجام دادید.

داود احمدی‌نژاد ادامه داد: با نمایندگان شما درخصوص پایان دادن به تحصن صحبت كردم. آنان گفتند تحصن تمام است ولی شما دانشجویان متحصن در جلسه درخواست دیگری را مطرح كردید.

در این حین اعضای شورای مركزی دانشجویان عدالتخواه كه در جلسه‌ای با برادر رئیس‌جمهور صحبت كرده بودند در اعتراض به این سخنان وی گفتند: ما جلسه‌ای با ایشان داشتیم، ولی درخواست ایشان مبنی بر پایان دادن به تحصن را نپذیرفتیم.

در ادامه یك رزمنده دوران دفاع مقدس در اعتراض به اظهارات داود احمدی نژاد گفت: نوكر دولت هم هستیم. ولی دانشجویان برحسب تكلیف به میدان آمده‌اند، دانشجویان از خواص، خواص‌ترند. این بچه‌ها احساس كردند فرودگاه بهترین جا برای رساندن پیامشان به مسوولان ایران و جهان است. اگر مقام معظم رهبری بخواهند كه تحصن تمام شود بر چشم می‌گذاریم.

گفتنی است در پی سوالات مكرر دانشجویان، مجری برنامه درخواست كرد تا معترضان سخنانشان را در حاشیه برنامه با وساطت نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید ادامه دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.